وهم خاکستری در پاریس

سرگرمی سبز

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

هینت(کمک رساندن) دهی در اتاق فرار چیست و چگونه انجام میشود؟

کمک رساندن یا همان هینت دهی دربازی اتاق فرار ابزار و سیسستم راهنمایی و نشان دادن راهی برای حل کردن سریع تر معماها هسست که توسط گیم مستر بازی انجام می شود.
اینجور میشه گفت که، در حالی که زمان بازی رو به اتمام است و هیچ یک از افراد گروه نمی توانند جواب معما را حدس بزنند، یا در زمانی که خودتان به روش های گونا گون که در ادامه خدمتتون عرض میکنم از گم مستر بازی کمک یا هینت نیاز دارید  سیستم هینت دهی نقش خودش رو ایفا می کند.

 البته که روش های هینت یا راهنمایی کردن در این بازی تفاوت های دارد و با توجه به نوع داستان بازی و شرایط محیط به روش های گوناگونی هینت ارائه میشود. اتاق فرار گرداننده بازی یا گیم مستر که در ادامه درباره انواع هینت دهی اشاره خواهد داشت .

کمک رسانی یاهینت دهی در ( اسکیپ روم ) اتاق فرار چیست؟

داستان و سبک های که برای بازی اتاق فرار در نظر گرفته میشود با هم تفاوت و فرق دارد ، نقطه مشترک که درهمه آنها وجود دارد دیدن چندین معما است که با حل کردن و پشت سر گذاشتن هر یک درانتها می توانید قفل آنها را باز کرده. 
بجز تفاوت هایی که در داستان و سناریو بازی میبینید، درجه سختی معماهای نیز با هم تفاوت دارد و بعضی از آنها کمی سختی برای رسیدن به رمز عبور از (اسکیپ روم) اتاق فرار وجود دارد. به همین دلیل این امکان وجود دارد که بازیکنان نتوانند در زمان مناسب به جواب معما رسییده و از آن مرحله رد بشوند ! روش هینت دهی کمک و یا همان هینت در اتاق اتاق فرار دقیقا همون چیزی هست که در این شرایط می تواند شما و هم تیم را نجات دهد .
کمک کردن در اتاق فرار یا همتن هینت دهی به معنای کمک کردن و راهنمایی بوده و گرداننده بازی (گیم مستر) یا مدیر بازی به چند نکته اشاره می کند تا افراد تیم بهتر بتوانند به جواب رمز دست پیدا کنند.
 توجه داشته باشید که هینت تنها نوعی کمک کوچیک و اشاره است و نمی توان توقع داشت که جواب اصلی را در اختیارشما قرار بدهند. تنها در بعضی از مواقع ضروری که زمان در حال اتمام است و یا کاری جز راهنمایی کامل نیست، به دلیل اینکه 1- حوصله شما سر میرود 2- درحال ناراحتی از بازی و یا چاره ای جز هینت دهی جواب رمز را ارائه می دهد .
بهترین روش انجام و روش هینت دهی و کمک کردن در اتاق فرار
همه لذت انجام بازی اتاق فرار به سختی و چالش هایی که پیش رو در حل معماهای آن است و به همین دلیل روش هینت دادن باید کاملا روی اصول و حرفه ای طراحی شود تا به هیجان بازی لطمه وارد نکند. برای همین می توان گفت، بهترین هینت دهی اتاق فرار پله پله و چند مرحله ای است. به این روش که ابتدا یک اشاره کوچک و بسیار کوتاه که فقط منجر به ایجاد راهنمایی در ذهن بازیکنان شود و باید از سوی گیم مستر و یا مدیر/گرداننده بازی ارائه شود. در نتیجه می توان گفت، بهترین راهنمایی ها باید غیر مستقیم باشند .


بدترین نوع کمک رساندن یا هینت دهی در اتاق فرار (اسکیپ روم)

بعضی از اتاق فرارها به دلیل طراحی بد و ضعیف به این فکر نکردن که لذت بازی به حل کردن معما ها هست و هینت رسانی تنها قسمتی از بازی هست که باید به صورت جزعی به بازیکنان رساند . در این شراط به جایی که بازیکنان از حل معما خوشحال بشن لذت بازی تا حد خیلی زیادی کم یا اصلا کمرنگ میشود و مطمعا باشید دیگه انگزه ای برای حل معماها ندارن .
به نظر من بدترین شکلی که مشه هینت داد اینه که بدون هیچ اشاره ای ، جواب معما  داده میشود. این روش کمک کردن زمانی درست است که بعد از چند بار به صورت غیر مستقتیم کمک کرده و یا به صورت خاموش و روشن کردن چراغ ها و یا اشاره های کوچک باز هم پلیر ها به جواب نرسیدن. 
در بازی های خیلی حرفه ای چند مدل راهنمایی یا همان هینت وجود دارد ، در مرحله اول و دوم گیم مستر سعی میکند به صورت پله ای و خیلی جزعی راهنمایی کند که بازی کن ها خودشون بتونن از ان مرحله رد بشن ، و در مرحله آخر جواب را به صورتی که باز هم بازی کن ها به چالش کسییده بشن جواب را میدهد.


کمک کردن همان سرنخ است؟

بهترین کمکی که شما لازم دارید در مرحله اول و بعد از انتخاب ژانر مورد نظر ، باید به دقت سناریو بازی را بخونید.
در بعضی از بازی ها سناریو از روی فیلم های خارجی و هالیودی ساخته می شود ، پیشنهاد من اینکه حتما اون فیلم رو ببینید چرا که حل خیلی از معما ها از توی همان فیلم دیدن است.
در مرحله بعد دقیق گوش دادن به توضیحات گیم مستر اتاق فرار قبل بازی است.
اگر سناریو بازی شما از روی هیچ فیلمی ساخته نشده و به توضحات اول بازی گیم مستر به دقت گوش ندادید، به حاشیه های داخل باز دقت کنید ، حاشیه هایی مثل اشیاء هم شکل که خیلی زیاد دیده میشه، همانند بازی خاموشی که در مرحله اول شما در یک تعمیرگاه ماشین هستید و تعداد خیلی زیادی قوطی روغن جلوی چشم شما هست، فکر کنم همینقدر توضیح کافی باشه چراکه اگر ادامه بدم باز اسپول میشه.
انواع روش های کمک کردن در بازی
با توجه به ژانر دکور و اکتور ها، روش های گوناگونی وجود دارد که در ادامه به این موارد میرسم.
هینت دهی به روش بیسیم
کمک کردن به روش بیسیم خیلی مرسوم و زیاد هست که یا اول بازی توسط گیم مستر اموزش استفاده از بیسیم به شما داده میشه و تحویل یکی از بازیکنان میشه.
هینت دهی توسط مانیتور
در این روش یا در مرحله اول بازی یا در هر مرحله یک مانیتور قرار داره که هروقت شما نیاز به کمک داشته باشید مانتور روشن شده و جواب شما یا به صورت مرحله ای یا یک جا دیده میشه.
اگر در مرحله یا اتاق اول مانیتور قرار گرفته باشد، و شما در هریک از اتاق ها نیاز به کمک داشته باشد می بایست یکی از بازیکنان به اتاق اول برگردد یا اصطلاحا ( بک ) بده که بعدا به مقوله بک میپردازیم.
هنت دهی به روش بلندگو
در این روش هر زمانی که شما نیاز به کمک داشته باشید ، به دوربین نگاه کرده و اعلام میکنید که نیاز به کمک یا هیینت دارید .
حالا در این مرحله یا به روش خاموش و روشن کردن چراغ های قسمتی ازاتاق به شما راهنمایی داده میشه یا به صورت جزعی و مرحله ای و در اخر به صورت کامل ازز طریق بلندگو به شما اعلام میشه.
هینت دهی به روش تلفن
در این روش همانند روش مانیتور یا در اتاق اول یا در هر یک از اتاق ها یک تلفن یا آیفون ( اف اف ) وجود دارد که به شما هینت داده می شود، که اگر در اتاق اول باشد نیاز است یکی از بازیکن ها به اتاق اول برگردد و از گیم مستر جواب معما رو بگیره.
هینت دهی به روش گوشیی موبایل
در این روش یا به صورت اینترنتی از طریق واتس اپ، سرچ در گوگل، پیامک و یا تماس تلفی انجام می شود.
از هینت استفاده کنیم یا نه ؟
قابل ذکر است که بدانید تعداد دفعاتی که میتوانید از گیم مستر درخواست هینت داشته باشید محدود است و باید مدیریت داشته باشید روی این کار.
خود من در مواقعی که به جواب نمیرسیم دوست دارم هینت بگیرم و سریعتر به ادامه بازی برسم  ولی همه اینطوری نیستن و دوست دارن خودشان از حل معما لذت ببرن.
در بعضی از بازی ها به ازای هریک از هینت هایی که شما میگیرید مقداری از زمان بازی شما کم میشود.
و در اخر اگر دوست دارید از بازی حداقل لذت را ببرید ، باز هم میگم که اول از همه ژانر بازی را به درستی انتخاب کنید ، سناریو بازی و کامل و همه افراد تیم بخوانید ، به توضیحات اول بازی گیم مستر به دقت گوش دهید و در اخر به همه حاشیه های بازی دقت کنید که همه معما ها با دیدن و شنیدن حل میشن و شما هستید که فکر میکنید خیلی سخت هستن ولی اگر این چند مورد را با دقت انجام دهید معما ها به سادگی هرچه تمامتر برای شما حل میشود.


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۰۱ ، ۱۶:۲۰
سهند