وهم خاکستری در پاریس

سرگرمی سبز

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

ساتوشی ناکاموتو کیست؟
ساتوشی ناکاموتو نام ناشناس است که توسط سازندگان ارز رمزنگاری شده بیت کوین استفاده می شود.

اگرچه نام ساتوشی ناکاموتو اغلب مترادف با بیت کوین است ، اما شخص واقعی که این نام نشان می دهد هرگز پیدا نشده است ، بسیاری از مردم بر این باورند که این نام مستعار برای شخصی با هویت متفاوت یا گروهی از افراد است.

غذاهای کلیدی
ساتوشی ناکاموتو نام مستعار است که کاغذ سفید اصلی بیت کوین را نوشته و هویتی است که خود را مخترع بیت کوین می داند.
در حالی که چندین نفر ادعا کرده اند که ساتوشی هستند ، هویت واقعی هرگز تأیید یا فاش نشده است.
با توجه به قیمت BTC امروز ، ساتوشی میلیاردر خواهد بود.
درک ساتوشی ناکاموتو
ساتوشی ناکاموتو ممکن است یک شخص واقعی نباشد. این نام ممکن است نام مستعار برای خالق یا سازندگان بیت کوین باشد که مایل به ناشناس ماندن هستند.

برای اکثر مردم ، ساتوشی ناکاموتو معمایی ترین شخصیت رمزنگاری شده است. تا به امروز ، مشخص نیست که این نام به یک فرد یا گروهی از افراد اشاره دارد. آنچه مشخص است این است که ساتوشی ناکاموتو مقاله ای در سال 2008 منتشر کرد که توسعه ارزهای دیجیتال را آغاز کرد.

مقاله ، Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System ، استفاده از شبکه همتا به همتا را راه حلی برای مشکل دو برابر شدن هزینه ها توصیف کرد. در معاملات متعدد - در ارزهای فیزیکی یافت نمی شود ، زیرا یک اسکناس یا سکه فیزیکی می تواند ، به طبع آن ، فقط در یک مکان در یک زمان واحد وجود داشته باشد. از آنجا که یک ارز دیجیتال در فضای فیزیکی وجود ندارد ، استفاده از آن در یک معامله لزوماً آن را از اختیار شخص دیگری حذف نمی کند.

راه حل های مقابله با مشکل دو برابر شدن هزینه ها در طول تاریخ شامل استفاده از واسطه های شخص ثالث مورد اعتماد بود که می تواند بررسی کند آیا ارز دیجیتالی قبلاً توسط دارنده آن خرج شده است یا خیر. در بیشتر موارد ، اشخاص ثالث ، مانند بانک ها ، می توانند به طور م transactionsثر معاملات را بدون افزودن ریسک قابل توجه انجام دهند.

با این حال ، اگر شخص ثالث مورد اعتماد واقعاً قابل اعتماد نباشد ، این مدل مبتنی بر اعتماد همچنان خطر تقلب را در پی دارد. حذف شخص ثالث تنها با ایجاد رمزنگاری در معاملات امکان پذیر است.

ناکاموتو یک رویکرد غیرمتمرکز در معاملات را پیشنهاد کرد و در نهایت با ایجاد بلاک چین به اوج خود رسید. در یک بلاکچین ، برچسب زمانی کار برای انجام یک معامله بر اساس اثبات کار به پایان تایم تمپ های قبلی اضافه می شود و یک سابقه تاریخی ایجاد می کند که قابل تغییر نیست.

از آنجا که پرونده تراکنش ها در بسیاری از گره های سیستم توزیع می شود ، برای یک بازیگر بد این امکان وجود دارد که کنترل کافی سیستم را برای بازنویسی دفتر کل به نفع خود بدست آورد. سوابق بلاک چین ایمن نگه داشته می شوند زیرا میزان قدرت محاسباتی مورد نیاز برای معکوس کردن آنها باعث جلوگیری از حملات در مقیاس کوچک می شود.

 طبق این قرارداد ، بیت کوین با سرمایه "B" باید هنگام مراجعه به سیستم ، شبکه ، پروتکل و غیره مورد استفاده قرار گیرد. هنگام اشاره به نشانه ها یا واحدهای بیت کوین در مبادله ، باید از بیت کوین با یک "b" کوچک استفاده شود.
تاریخچه ساتوشی ناکاموتو
شخصیت ساتوشی ناکاموتو در روزهای اولیه فعالیت بیت کوین مشغول به کار بود و اولین نسخه نرم افزار را در سال 2009 کار می کرد. ارتباط از و به طرف ناکاموتو به صورت الکترونیکی انجام شد و فقدان جزئیات شخصی و سوابق به این معنا بود که نمی توان از آن مطلع شد. هویت واقعی پشت نام

با این حال ، مشارکت ناکاموتو با بیت کوین در سال 2010 پایان یافت. آخرین مکاتبه ای که کسی با ناکاموتو داشت در یک ایمیل به یک توسعه دهنده رمزنگاری دیگر بود که می گفت "آنها به چیزهای دیگر رفته اند". ناتوانی در جلوه دادن نام باعث گمانه زنی های قابل توجهی در مورد هویت ناکاموتو شده است ، به ویژه با افزایش تعداد ، محبوبیت و بدنامی ارزهای رمزنگاری شده.

در حالی که هویت ناکاموتو به شخص یا افراد قابل اثبات نسبت داده نشده است ، تخمین زده می شود که ارزش بیت کوین تحت کنترل ناکاموتو - که تصور می شود حدود 1 میلیون نفر باشد - ممکن است از 50 میلیارد دلار بیشتر باشد. با توجه به اینکه حداکثر تعداد ممکن بیت کوین تولید شده 21 میلیون است ، سهم ناکاموتو از 5 درصد از کل بیت کوین دارای قدرت بازار قابل توجهی است. چندین نفر به عنوان "واقعی" ساتوشی ناکاموتو معرفی شده اند ، هرچند هیچکدام به طور قطع ناکاموتو ثابت نشده است.

دوریان ناکاموتو
دوریان ناکاموتو یک دانشگاهی و مهندس در کالیفرنیا است که در مارس 2014 توسط لی مک گراث گودمن در مقاله ای در نیوزویک به عنوان خالق بیت کوین معرفی شد. مقاله مک گرث می گوید: "دنباله روی نیوزویک به دنبال یک ژاپنی 64 ساله بود. مرد آمریکایی که نام او واقعاً ساتوشی ناکاموتو است ، "اما تحقیقات بعدی باعث شد تا ناکاموتو فرار کند. 2

هال فینی
بیت کوین محصول جنبش سایپرپانک است و یکی از ارکان آن جنبش هال فینی بود. فینی در سال 2014 درگذشت. فینی در جامعه بیت کوین قبل و بعد از راه اندازی آن فعال بود و فینی اولین فردی است که در یک تراکنش بیت کوین دریافت کرده است. 3 او همچنین به طور تصادفی زندگی می کرد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۱۵
سهند