وهم خاکستری در پاریس

سرگرمی سبز

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

مزایا رمز ارز چیا
چیا امیدوار است ارز غیرمتمرکزی ایجاد کند که برای معاملات روزمره آسان، سریع و باثبات باشد. این هدف، اساس شکل‌گیری بیت کوین بود. اما، محدودیت‌های اساسی وجود دارد که استفاده از آن را برای معاملات روزمره دشوار می‌کند. مزیت دیگر چیا به‌دلیل عدم استفاده از PoW، صرفه‌جویی در انرژی است. احمقانه به‌نظر می‌رسد که برای بهبود تعاملات مالی در جامعه، به ضرر محیط زیست عمل کنیم. چیا همچنین سرمایه‌گذاری زیادی در توسعه قابلیت‌های معاملات هوشمند برای رمز ارز خود بر اساس ابزارهای رمزنگاری بهبودیافته، انجام داده است. این امر با استفاده از ارزهای دیجیتال، معاملات ایمن و سریع را تضمین می‌کند. سهولت استفاده از ارز دیجیتال Chia، پذیرش سریعتر این ارز برای معاملات روزمره را باعث می‌شود.

اما شاید بزرگترین مزیت شبکه چیا نسبت به سایر ارزها، سازِکار اجماع منحصربفرد آن باشد که از ارزهای غیرمتمرکز حمایت می‌کند. هر دو مکانیزم اجماع رایج PoW (اثبات کار) و PoS (اثبات سهام) در معرض دستکاری افراد با منابع بالاتر هستند. سازِکار اثبات زمان (PoT) به‌طور موثر عمل می‌کند تا اطمینان حاصل شود که همه‌ی افراد در ایجاد بلوک در زنجیره، شانس مساوی دارند.

 

معایب ارز دیجیتال Chia


ارز دیجیتال Chia علی‌رغم مزایای زیادی که دارد، دارای معایبی هم می‌باشد که عمدتا مربوط به استفاده از فضای ذخیره‌سازی می‌شود. برای استخراج یا Farm رمز ارز چیا، نیاز به هاردی با حجم بسیار بالا بوده و با هاردهای معمولی اینکار بصرفه نیست. همچنین، متخصصان در این زمینه معتقدند که استفاده از هارد برای استخراج رمز ارز Chia، باعث آسیب‌های جدی شده و عمر مفید آن را بسیار کاهش می‌دهد. چالش دیگری که ارز دیجیتال چیا به‌وجود می‌آورد، تقاضای زیاد برای هارد و درنتیجه افزاش قیمت آن است.

 

کیف پول ارز چیا
برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال chia باید نرم‌افزار اصلی بلاک‌چین چیا را از سایت رسمی آن دانلود کرده و با تشکیل یک گره کامل (Full Node) در شبکه، به کیف پول آن دسترسی پیدا کنید. این کیف پول، امن‌ترین کیف پول برای استفاده از ارز چیا محسوب می‌شود. همچنین، می‌توان از آن برای ایجاد یک کیف پول سرد استفاده کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۰۰ ، ۱۶:۲۶
سهند